The Black Rider: The Casting of the Magic Bullets

A self-billed “musical fable” by Robert Wilson, Tom Waits, and William S. Burroughs.

12th July – 24th July 2014

 

Hell of a deal with the Devil.

Based on the German folktale that inspired Carl Maria von Weber ‘s nineteenth century opera Der Freischutz, The Black Rider is a tale about Wilhelm, an intellectual young clerk who must learn to hunt in order to marry his true love, a woodsman’s daughter. He strikes a Faustian pact with the Devil for magic bullets that never miss their mark, but in the world of The Black Rider, nothing is what it seems: the devil sings, animals talk, the walls become woods and bullets have a mind of their own.

This homage to German Expressionism is a delirious journey through a vivid theatrical landscape dotted with the signposts of vaudeville, cabaret, circus, and opera.

The Black Rider is an English Theatre DramaClub production.

 

„This nastily funny adaptation of Carl Maria von Weber’s folk opera, “Der Freischutz,” it is an exceptionally lively, visually captivating entertainment.“ New York Times

Der Schwarze Reiter bittet zum Tanz: Um die Frau, die er liebt, heiraten zu dürfen, muss der unsichere Wilhelm mit einem Schuss ins Ziel treffen und sich gegen seinen Widersacher Robert durchsetzen. Da bietet ihm ein zwielichtiger Stelzfuß Zauberkugeln an, mit deren Hilfe Wilhelm plötzlich ein hervorragender Schütze wird. Doch der Preis für den Teufelspakt ist hoch: Das Ziel der siebten Freikugel, die Wilhelm beim entscheidenden Schuss abfeuert, wird vom schwarzen Reiter selbst bestimmt…

Das legendäre Musical des Dreiergespannes Robert Wilson, Tom Waits und William S. Burroughs ist ein furioser Höllenritt durch eine skurrile Traum- und Schattenwelt, angelehnt an die alte, schaurig-schöne Freischütz-Sage aus J. A. Apels “Gespensterbuch” (1810), die auch schon Vorlage für Carl Maria von Webers berühmte Oper war.

Flickr

Flickr